Veel conflicten
Het is niet de eerste keer dat Apple ten strijde trekt om zijn logo te verdedigen. Chiever verzamelde een groot aantal voorbeelden van Europese Apple-merkenruzies van de afgelopen 10 jaar. Hoewel sommige claims van Apple nogal overdreven lijken, trekt het bedrijf toch opvallend vaak aan het langste eind. Dat het Apple-logo één van de bekendste merken ter wereld is, speelt daarbij natuurlijk een belangrijke rol.
Apple meent dat de peer van Prepear te dicht in de buurt komt van het wereldbekende Apple-logo
Winst
Onderstaande logo’s werden allemaal verboden of kregen een hele beperkte Europese registratie vanwege de gelijkenis met het Apple logo.
Verlies
Maar er wordt door Apple ook verloren. Hieronder ziet u wat merken die Apple niet wist te stoppen.
En het Prepear-logo?
Onze inschatting van de uitkomst van het conflict over het Prepear-logo? Wij denken dat gaat Apple dat niet gaat redden. Waarom?
1-Een appel is geen peer en Apple heeft geen fruitschaalmonopolie
2-Het kenmerkende hapje op rechts ontbreekt (daar gaat het vaak mis)
3-Het gaat hier om een recepten-app. Dat zit toch op grote afstand van de producten en diensten van Apple.
We gaan het zien.
Bas Kist