Februari 2018. Apple blijft van mening dat het eigenaar is van ‘de appel’. In december 2017 tekende het bedrijf in Amerika bezwaar aan tegen de aanvraag tot merkregistratie van een logo van een appel door Red Apple Interactive Pharmacy, een keten van apotheken.

iPhone bij apotheek?

Natuurlijk is het verstandig van Apple dat het opkomt voor zijn bekende logo. Als je de markt laat overspoelen met andere appel-merken, dan verliest het eigen Apple-logo aan kracht. Echter, misschien gaat Apple hier toch wat te ver. Want lijken die merken nu op elkaar? Ja, het zijn appels, maar verder valt het toch wel mee? Maar veel belangrijker: zo’n apotheek opereert toch in een volstrekt andere branche? Waar zit de pijn?

Zal iemand denken dat hij bij deze apotheek ook een iPhone kan kopen?

Onderhandeling

Uit het Amerikaanse merkenregister blijkt dat de oppositie tegen de Pharmacy-appel in januari is opgeschort omdat de partijen aan het onderhandelen zijn. Het zal toch niet zo zijn dat de apotheek zijn aanvraag intrekt in ruil voor een zak geld?
Apple voert wel vaker strijd tegen appel- en peer-achtigen

Bas Kist