Eerder geen inbreuk

Een paar jaar geleden zag het er even heel anders uit voor Red Bull. Tot grote schrik van het bedrijf oordeelde het Europese merkenbureau EUIPO in 2018 in een oppositieprocedure dat de logo’s van Red Bull en Big Horn nauwelijks op elkaar lijken. En dus kreeg Big Horn gewoon zijn Europese registratie. Een uitspraak die enige verbazing wekte.

Big Horn

Beroep

Echter, de zakken van Red Bull zijn diep en de belangen groot, en dus ging het bedrijf meteen in beroep tegen de uitspraak van EUIPO. In 2019 trok Red Bull bij de Board of Appeal alsnog aan het langste eind. Big Horn kreeg toch geen Europese registratie.

Engeland

Maar blijkbaar was deze nederlaag voor Big Horn nog steeds geen reden om zijn logo aan te passen en ging het bedrijf in Engeland gewoon door met de verkoop. En dus moest ook daar weer geprocedeerd worden. Zoals te verwachten was ging de winst in januari van dit jaar naar Red Bull. Vermoedelijk wordt dit dan toch echt de definitieve Europese exit.

Bas Kist