Te weinig gelijkenis
Lacoste had aangevoerd dat zijn krokodillen-logo iconisch is en dat het gevaar bestaat dat het publiek in verwarring raakt. Daar wil het Taiwanese merkenbureau echter niets van weten. De gelijkenis met de Full Moon-krokodil is volgens het merkenbureau niet erg groot vanwege de elementen die aan het merk zijn toegevoegd, zoals de naam Cha La Wan en een vrouwenfiguur. Bovendien is het Lacoste-logo alleen bekend als kledingmerk en wijst niets erop dat het ook voor bier gebruikt zal worden. Gevaar voor verwarring of verwatering is daarom niet aannemelijk.
Vaker bot vangen
De Lacoste-krokodil vangt wel vaker bot bij zijn strijd tegen concurrerende krokodillen. Zo verloor het eerder in Europa zaken tegen deze 3 merken. Het Europese merkenbureau vond ze niet op het Lacoste-logo lijken. Dat verbaast mij eigenlijk niet. Met name de actie van Lacoste tegen die rode krokodil (is dat wel een krokodil?) vind ik nogal overmoedig.
Bas Kist