In maart 2011 introduceert bierbrouwer Grolsch een nieuw alcoholarm bier onder de merknaam Stender. Grolsch gebruikte de naam Stender al eerder, in het begin van de jaren negentig. De brouwer haalt Stender nu terug omdat uit consumentenonderzoek blijkt dat de naam nog steeds veel positieve associaties oproept, zo bericht reclamevakblad Adformatie.

Juridische problemen
Bij de start van Stender 20 jaar geleden kwam Grolsch in juridische problemen. De Twentse  brouwer had voor een logo gekozen dat bestond uit een afbeelding van een centaur. Het bier stond nog maar net in het schap of cognacfabrikant Remy Martin maakte bezwaar. Ook Remy Martin gebruikt namelijk een centaur als beeldmerk. Blijkbaar had Grolsch voor het Stender-logo geen merkonderzoek uitgevoerd.

Geen rechtszaak
Grolsch liet het niet op een rechtszaak aankomen. De kans op verlies was te groot. Niet alleen werden beide merken gebruikt in min of meer dezelfde categorie (drank), maar bovendien was het logo van Remy Martin een stokoud (1874) en bekend merk, wat de beschermingsomvang ervan groot maakt. Grolsch verving de centaur snel voor een ander beeld: de toortsdrager.