Overeenstemming?

In deze blog eens wat voorbeelden van deze merkenconflicten. Lijken die merken nu teveel op elkaar of valt het wel mee? Probeer het eens. De uitkomst vind je onderaan dit bericht.

Merkenconflicten

Subjectief

Je ziet het: het is niet altijd eenvoudig te voorspellen welke kant het op gaat. Bij Chiever hebben we dagelijks met dit soort conflicten te maken en kunnen we op basis van onze ervaring redelijk voorspellen of er sprake is van een merkinbreuk of niet. Maar toegegeven: we zitten er ook wel eens naast want ‘overeenstemming’ blijft een subjectief begrip. Eerlijk gezegd had ik er bij nr. 5 (de letter N) naast gezeten.

 

Uitkomst: overeenstemming/inbreuk: 1, 4 en 5. Geen overeenstemming/geen inbreuk: 2 en 3.

Bas Kist is mede-oprichter van Merkenbureau Chiever. Hij schrijft regelmatig artikelen over merken- en auteursrecht in de Volkskrant en Adformatie. Daarnaast is hij docent bij de European Institute for Brand management EURIB.