Aantasting Puma-merk
Het sportmerk meent dat de tijger van Tiger inbreuk maakt op het wereldbekende Puma-beeldmerk. Er is verwarringsgevaar en zo’n tweede roofdier op de markt van sportartikelen tast de kracht van het Puma-merk aan, aldus Puma. Woods gebruikt zijn tijger-merk ook onder andere voor kleding en golfartikelen.
Beter vooronderzoek?
Wel zonde, al dit wapengekletter rondom dit mooie nieuwe merk van Tiger Woods. Maar goed, misschien had Woods toch net wat meer juridisch merkonderzoek moeten doen voorafgaand aan de introductie van zijn logo. Een snelle check in de EU en de VS naar conflicten rond het Puma-logo, laat zien dat vrijwel elk nieuw merk waarin een rennend of springen roofdier in te zien is, door Puma wordt aangevallen Daar kan nog wel een tijgertje bij zou je zeggen. Het zat er dus dik in dat de poema in de aanval zou gaan.

Gifbeker
En daarmee is de gifbeker voor Woods nog niet eens leeg. Onlangs introduceerde de golfer een nieuwe golfcompetitie onder de naam Tomorrow’s Golf League TGL. In deze competitie gaan teams uit zes Amerikaanse steden de strijd met elkaar aan. Op de avond van de lancering kreeg TGL bericht dat het bedrijf LA Golf Partners bezwaar maakt tegen de naam van éen van de zes teams van TGL, namelijk de LA Golf Club. LA Golf Partners, dat golfartikelen verkoopt, vreest verwarring tussen de teamnaam LA Golf Club en hun eigen naam LA Golf Partners.
Bas Kist
Photo by Christian Jaya on Unsplash