Fopspenen en WC-papier

Het beeldmerk The Super League werd op 16 april gedeponeerd voor een enorme lijst aan producten en diensten. Naast voor de hand liggende zaken als de organisatie van sportevenementen,  sportartikelen en kleding wordt ook bescherming gevraagd voor opvallende producten als pizzasnijders, fopspenen voor baby’s, WC-papier, asbakken, elektrische (?) sokken en dating diensten, om maar eens een paar eigenaardigheden op te noemen. Blijkbaar wil de organisatie geen enkel merchandise-product uitsluiten. Maar zoals het er nu naar uitziet komt er helemaal geen merchandise en kan de registratie op zijn minst even in de ijskast.

Super League

Wapengekletter

Het is overigens de vraag of dit merk zonder kleerscheuren de eindstreep zou hebben gehaald. Een blik in het Europese register laat zien dat er meer claims op de naam Super League bestaan. Dat had zonder twijfel tot wat wapengekletter geleid.

Super League
Links het geregistreerde logo van de rugbyers, rechts dat van de gamers

 

Rugby League

Zo bezit de Duitser Norbert Graf een Europese woordmerkregistratie voor de naam European Super League, aangevraagd in 2018. Ook de Amerikaanse organisatie Super League Gaming Inc is eigenaar van een oudere merkregistratie van een logo Super League (2019). En helemaal interessant is het logo Super League van de The Rugby Football League, een Europese registratie uit 2017.  Dat was een spectaculair gevecht geworden tussen de voetballers en de rugbyers.

Fopspeen

Maar goed, vermoedelijk is de hele Super League één grote fopspeen. De aanvraag tot merkregistratie sterft een stille dood en de elektrische sokken met het logo van de The Super league worden een collectors item!

Bas Kist