Woordmerken en logo’s zijn de bekendste voorbeelden van merken die je kunt registreren. Maar er is meer. Elk teken waarmee je je bedrijf of product onderscheidt, komt voor merkbescherming in aanmerking. Dat zijn dus ook slagzinnen (‘Dat is het lekkere van Albert Heijn’), vormen van producten (vorm Toblerone-reep) of het complete design van een verpakking (Red Bull Blikje). En wat dacht je van het positiemerk, een kenmerkend element dat op een specifieke plek is aangebracht (blauwe band Swapfiets). En heel soms lukt het zelfs om een kleur als merk te registreren (magenta T-Mobile)
Diensten
Merkbescherming
‘Chiever beschermt merken’ staat op de homepage van onze website. Maar wat houdt dat precies in? Wat kunnen we voor je doen? We begeleiden en adviseren je tijdens het totale proces van merkbescherming: creatie – onderzoek – registratie – bewaking – onderhoud. Op deze pagina 13 dingen die je moet weten over merkbescherming.
Meer informatie over merkbescherming?